Comunicare si vizibilitate



Cu cat un ONG este mai vizibil cu atat va atrage mai multe fonduri si va primi mai mult sprijin din partea comunitatii. Rolul unui PR nu este sa atraga fonduri. Dar un PR priceput poate usura cu mult munca persoanei responsabile cu strangerea de fonduri. Relatiile publice sunt un instrument puternic si eficient in transmiterea mesajului organizatiei catre donatori (actuali sau posibili).

 

Cum poate specialistul in PR contribui la cresterea vizibilitatii organizatiei si atragerea implicita a donatorilor?

Iata cativa pasi care trebuie urmati:

1. Comunicati - inainte de toate - atat pe plan intern cat si pe plan extern! Asigurati-va ca publicul "intern" - echipa organizatiei - vede beneficiile angajarii unei persoane in aceasta organizatie (chiar si atunci cand fondurile de care dispune organizatia nu permit acest lucru).

2. Asigurati-va ca in publicurile extern aveti inclusi donatorii - actuali si posibili - ca un public aparte.

3. Intocmiti-va un plan de comunicare cu donatorii! Acesta este unul dintre lucrurile cele mai importante pe care specialistul PR il poate face in lumea organizatiilor non-profit. De indata ce ati scris acest plan inmanati-l tuturor celor din organizatie, inclusiv sefilor dumneavoastra si, evident, celor care se ocupa de trangerea de fonduri. Comunicarea se face pe mai multe nivele, dar mesajul trebbie sa fie unitar.

4. Pregatiti materiale suplimentare! Rasplatiti-va donatorii oferindu-le bonusuri informationale. Ei trebuie sa fie primii care primesc buletinele informative, rapoartele, comunicatele si, mai ales, felicitarile pe care le distribuiti!

5. Realizati baze de date ale donatorilor! Aceasta este o activitate pe care o veti dezvolta in colaborare cu persoana care se ocupa de strangerea de fonduri. Cu cat veti fi mai apropiati de oameni cu atat ei vor fi mai deschisi sa va sprijine si chiar sa se implice in activitatile organizatiei dumneavoastra.

6. Strangeti intr-un grup voluntarii care se ofera sa vorbeasca despre organizatia dumneavostra! Amintiti-va cuvantul de ordine: "vizibilitate"! Acest lucru este mult mai usor realizabil atunci cand in acest grup sunt membri ai organizatiei. Asigurati-va insa ca cei care subscriu se simt confortabil in pozitia de vorbitor si pot intr-adevar sa sustina o discutie la un moment dat.

7. Stabiliti-va metodele si canalele de comunicare interna si externa in colaborare cu departamentul de strangere de fonduri. E indicat sa cunoasteti care sunt preferintele donatorilor in alegerea acestora.

8. Masurati-va succesul ! Alocati-va timp pentru a vedea daca eforturile dumenavoastra sunt rasplatite. Acordati atentie rezultatelor vizibile - lucruri precum cresterea fondurilor prin primirea de granturi sau donatii - iata, acestea sunt rezultatele muncii dumneavoastra !

9. Nu uitati sa spuneti MULTUMESC! Ziaristilor care v-au scris de rau sau de bine, celor care au dat mai mult sau mai putin, celor care v-au laudat sau v-au criticat ... La sfarsit de campanie, de proiect, de an - nu ratati nici o ocazie - e un mesaj pozitiv, care va ajuta sa dezvoltati si sa pastrati legatura cu publicurile voastre.

 

Daciana Panait, Coordonator evenimente, FSD