Consultant Juridic National in Materie de Contraventii (proceduri contraventionale si contestatii), pentru instruirea membrilor Comisiei Electorale Centrale si elaborarea materialelor necesare



Consultant Juridic National in Materie de Contraventii (proceduri contraventionale si contestatii), pentru instruirea membrilor Comisiei Electorale Centrale si elaborarea materialelor necesare (EDMITE II)

Număr post vacant: Pr22 / 02428

Locație: Chișinău, Moldova

Termen limită de aplicare (extins): 20 Aprilie 2022, 15:30 (GMT + 2:00)

Tip contract: N/A

Data începerii: 02 mai 2022

Referință la proiect: Consolidarea democrației în Moldova prin alegeri incluzive și transparente

Durata estimată a misiunii: mai 2022 - iunie 2022 (20 de zile lucrătoare)

Instrucțiuni de depunere:

Solicitările de clarificări trebuie trimise doar prin comunicare electronică standard la următorul e-mail: Mihail.tanase@undp.org.

PNUD va răspunde prin poștă electronică standard și va trimite tuturor solicitanților copii scrise ale răspunsului, inclusiv o explicație a întrebării, fără a identifica sursa solicitării.

Propunerile trebuie trimise online prin apăsarea butonului „Aplica online”.

Vă puteți depune cererea in engleza au romina utilizând următorul link: UNDP Moldova | Vacancy: National Legal Expert on Contraventions (misdemeanor procedures) and Contestation matters to train the staff of the Central Electoral Commission and develop supportive materials (EDMITE II), UNDP Moldova

www.sc.undp.md/jobdetails/2428/

Contacte: domnul Mihail Tanase.

mihail.tanase@undp.org

Descriere proiect.

Sprijinul electoral și dezvoltarea capacităților fac parte din asistența PNUD pentru guvernare democratică la nivel mondial, prin care PNUD ajută națiunile să construiască cadre democratice pentru a îmbunătăți reprezentarea, responsabilitatea și transparența în beneficiul cetățenilor. În acest context, PNUD are un parteneriat de lungă durată cu Comisia Electorală Centrală (CEC) și Centrul de Instruire Continua in Domeniul Electoral (CICDE) care urmărește promovarea proceselor electorale democratice în Moldova prin consolidarea transparenței și eficienței gestionării, modernizării alegerilor. de soluții informatice electorale și creșterea gradului de incluziune și participare a alegătorilor. Acest parteneriat, care se întinde pe o perioadă de peste 10 ani, a avut ca rezultat înființarea de instituții profesionale puternice, dezvoltarea unui sistem informatic automatizat de stat „Alegeri” (SAISE), îmbunătățirea acurateței Registrului de stat al alegătorilor și conceperea și implementarea unui sistem eficient. instrumente de educație civică și a alegătorilor pe termen lung.

Pe parcursul ultimelor cicluri electorale, datorită sprijinului continuu al PNUD, CEC și CICDE au demonstrat capacități consolidate și, în ciuda provocărilor și limitărilor financiare persistente cu care se confruntă instituțiile, au reușit să desfășoare cu succes „alegeri bine administrate”, așa cum este atestat de Observația OSCE/ODIHR. Misiuni. Potrivit raportului OIM OSCE / ODIHR privind alegerile parlamentare anticipate din 2021 [1], în timp ce, în general, cadrul de plângeri și contestații (reglementat în principal de Codul electoral și de Codul administrativ) oferă căi de soluționare a litigiilor, există unele lacune. și contradicții, iar complexitatea regulilor subminează accesibilitatea soluționării disputelor pentru participanții la alegeri. Raportul OIM subliniază, de asemenea, [2] că „(…) eforturile legislative și judiciare ar trebui să asigure un cadru juridic armonizat și clar privind procedurile, precum și gestionarea de fond a plângerilor și contestațiilor electorale”.

Pe baza rezultatelor durabile obținute în prima fază a implementării Proiectului (2017 - 2020), Scopul general al fazei II a actualului Proiect (2020 - 2023) este de a obține o integritate, transparență și incluziune sporite a procesului electoral în Moldova prin asigurarea unei administrații electorale mai independente și mai credibile și a cetățenilor mai bine informați și proactivi. Astfel, Proiectul PNUD își propune să sprijine CEC cu angajarea unui expert care să instruiască personalul CEC în ceea ce privește procedurile de contravenție și reclamații, abordând principalele lacune legale și respectiv dezvoltarea cunoștințelor personalului CEC cu privire la Procedurile de contravenție și reclamații aplicabile în cadrul Electoral existent. Cadru. Rezultatul așteptat al acestei asistențe urmărește îmbunătățirea cunoștințelor personalului CEC în o mai bună înțelegere a plângerilor electorale, a reglementărilor aplicabile și a oferi răspunsuri pentru norme care se suprapun sau întâmpinate aspecte procedurale dificile.

[1] Misiune limitată de observare a alegerilor a ODIHR / Alegerile parlamentare anticipate 2021 în Republica Moldova / Raportul final, disponibil la: https://www.osce.org/files/f/documents/0/5/508979.pdf

Scopul muncii

Obiectivul general al misiunii este de a oferi pregătirea necesară și cunoștințele de specialitate pentru personalul CEC cu privire la cadrul electoral, procedurile contravenționale și procesele de reclamații electorale și elaborarea materialelor.

Misiunea urmărește să fie implementată în două etape. A doua etapă va fi supusă necesității și confirmării de către CEC. A doua etapă va fi confirmată separat după îndeplinirea primei etape.

Obiectivele specifice vor include:

Obiectivele specifice vor include urmatoarele.

În prima etapă a misiunii (perioada: martie 2022):

Consultantul va stabili structura cursurilor și va dezvolta materialele de instruire.

Consultantul va susține cel puțin 2 training-uri (2 zile fiecare training), pentru 2 grupuri de persoane (cu maximum 10 persoane în fiecare grup), în conformitate cu calendarul și preferințele indicate de CEC.

Elaborați și prezentați un raport cuprinzător și o prezentare rezumativă în PowerPoint.

În a doua etapă a misiunii (perioada: aprilie 2022):

Elaborarea unui material intern de Ghid pentru personalul CEC care poate servi ca resursă internă pentru aplicabilitatea cadrului electoral (Codul electoral, Codul contravențional, Codul de procedură penală, Legea de reglementare a partidelor politice și alte acte normative referitoare la contravenție). proceduri şi contestaţii).

**Notă: în scopul misiunii, se sugerează ca consultantul să efectueze consultări la fața locului cu reprezentanții și personalul CEC și diviziile CEC.

Pentru informații detaliate, vă rugăm să consultați Anexa 1 – Termeni de referință.

Cerințe pentru experiență

Calificări academice:

Diplomă de licență sau superioară în drept

Experienţă:

  • Cel puțin 5 ani de experiență practică demonstrată și recentă în cadrul Judecătoriilor din Republica Moldova (atât instanțele de circumscripție, cât și cele de apel) cu specializare pe cauze contravenționale și contestații împotriva deciziilor, acțiunilor sau inacțiunilor autorităților publice (fie ca licențiate). avocat, judecător în exercițiu sau procuror).
  • Cel puțin 3 sarcini în desfășurarea de traininguri/coaching pentru profesioniști în drept, autorități publice și alte entități relevante.

Competențe:

  • Experiență demonstrată în aplicarea practică a Codului electoral actualizat, Codului contravențional, Codului de procedură penală, Legii de reglementare a partidelor politice, reglementărilor referitoare la finanțarea partidelor politice și a altor acte normative relevante în litigiile electorale (aferente procedurilor contravenționale și contravenționale). procese, întocmirea protocoalelor de executare a contravențiilor, documentarea probelor și a cerințelor legale obligatorii, aplicarea avizelor de sancționare și contestații împotriva acestora, acțiuni sau inacțiuni ale autorităților publice competente și procedura de contestație generală).
  • Consultanță și/sau analiză/cercetare legate de litigiile electorale ar fi un avantaj puternic.
  • Experiență demonstrată în elaborarea de orientări, metodologie de instruire și materiale pentru profesioniștii din domeniul juridic, autoritățile publice și alte entități relevante (referințe/linkuri care urmează să fie incluse în pachetul de aplicare).
  • Misiunile anterioare legate de procesele electorale/democratice reprezintă un avantaj puternic.
  • Experiența anterioară de lucru cu PNUD, ISFED și/sau alți parteneri de dezvoltare reprezintă un avantaj
  • Cunoașterea limbii română și rusă (verbal și scris) este obligatorie.

Calitati personale:

  • Angajament dovedit față de valorile esențiale ale Națiunilor Unite, în special respectarea diferențelor de cultură, gen, religie, etnie, limbă, vârstă, statut HIV, dizabilitate și orientare sexuală sau alt statut.
  • Excelente abilități de cercetare, analitică și scriere.
  • Responsabilitate, creativitate, flexibilitate și punctualitate, capacitatea de a respecta termenele limită și de a prioritiza sarcini multiple.
  • Abilități interpersonale și diplomatice demonstrate, precum și capacitatea de a comunica eficient cu toate părțile interesate și de a prezenta ideile în mod clar și eficient.
  • PNUD Moldova este dedicat diversității forței de muncă. Femeile, persoanele cu dizabilități, romii și alte minorități etnice sau religioase, persoanele care trăiesc cu HIV, precum și refugiații și alți cetățeni cu drept legal de a lucra în Republica Moldova sunt încurajate în mod deosebit să aplice

Documente care trebuie incluse

Consultanții individuali interesați trebuie să prezinte următoarele documente/informații pentru a-și demonstra calificările:

  • Scrisoarea ofertantului care confirmă interesul și disponibilitatea.
  • Propunere tehnică (inclusiv o scurtă descriere a experienței, a abordării )
  • Propunere (Scrisoare de motivație): explicând de ce sunt cele mai potrivite pentru muncă, inclusiv experiența anterioară în proiecte similare (vă rugăm să furnizați informații scurte despre fiecare dintre calificările de mai sus, punct cu articol);
  • Propunere financiară (în USD, specificând o sumă totală solicitată per livrabil, inclusiv toate costurile aferente, de exemplu taxe, apeluri telefonice etc.);

CV personal completat și actualizat corespunzător și cel puțin 3 persoane de referința.

Aplicațiile incomplete nu vor fi luate în considerare.

Propunere financiară

Propunerea financiară va specifica o sumă forfetară totală și termene de plată în jurul unor livrabile specifice și măsurabile (calitative și cantitative). Plata se va face la finalizarea cu succes a sarcinilor atribuite și depunerea raportului de evaluare. Plățile se bazează pe producție, adică pe livrarea serviciilor specificate în TOR. Pentru a ajuta unitatea solicitantă în compararea propunerilor financiare, propunerea financiară va include o defalcare a acestei sume forfetare (inclusiv taxe, taxe, costuri de comunicare, călătorie, diurne și numărul de zile lucrătoare anticipate).

Articol adaugat de: International Development Opportunities MD