Asociația Întreprinzătorilor din Găgăuzia „NEXT” încurajează antreprenorii din sudul țării să-și exporte produsele peste hotare

Distribuie prietenilor:



фотоAjută și ghidează antreprenorii din Autonomia Găgăuză, și nu doar, să cucerească noi piețe de desfacere. Este meritul Asociației Întreprinzătorilor din Găgăuzia „NEXT”, care a creat primul „BusinessHub” din sudul țării. Prin intermediul platformei antreprenoriale, ONG-ul a organizat, în perioada pandemiei, o serie de traininguri, destinate companiilor care doresc să-și vadă produsele pe rafturile magazinelor din afara țării. „BusinessHub-ul” dar și instruirile au fost finanțate de Uniunea Europeană și Suedia, prin intermediul Fundației Est-Europene.

Ludmila Anastasova este unul dintre antreprenorii care a participat la trainingurile „Export Academia Next”. Întreprinzătoarea din Comrat este specializată în producerea mobilei. Ludmila Anastasova spune că după ce a aderat la Asociația Întreprinzătorilor din Găgăuzia „NEXT” a reușit să prevină mai multe riscuri în afaceri, dar și să obțină profit. Acum, antreprenoarea vrea să-și livreze produsele peste hotare.

„De doi ani sunt membru al Asociației, care ajută antreprenorii din sudul țării să acceseze granturi, să elaboreze și implementeze idei de extindere a afacerilor, să prevină riscurile și să gestioneze eficient managementul de personal. Pentru mine, aceste traininguri au fost foarte utile, deoarece am învățat cum trebuie să fie prezentate corect ofertele, ce trebuie să facem pentru a deveni competitivi pe piața externă, cum să identificăm parteneri de afaceri peste hotare. Informațiile ne-au fost de mare folos iar cunoștințele pe care le-am obținut le implementez în practică”, spune antreprenoarea.

Ludmila Anastasova consideră că astfel de „BusinessHub-uri” ar trebui să fie inaugurate în toate regiunile țării, pentru că oferă susținere, ghidare și suport, în lansarea și dezvoltarea afacerii.

фото9„Încurajează întreprinzătorii mici și mijlocii, dar și pe cei care vor să se lanseze în business. Recomandările și sfaturile pe care le-am primit au venit atunci când avem cea mai mare nevoie de ele. Atunci când primești un suport te simți mai puternic, știi că nu ești singur. Pe mine, instruirile la care am participat, m-au ajutat să-mi înving multe frici legate de extinderea afacerii și accesarea noilor piețe de desfacere. Acum, sunt mult mai încrezătoare în forțele proprii”, adaugă Ludmila Anastasova.

Și Serghei Bîcov, un producător de condimente naturale, fără adaosuri comerciale, din Comrat, a participat la trainingurile „Export Academia Next”. Întreprinzătorul visează de mult timp ca produsele sale să treacă hotarele țării și să bucure pupilele gustative ale consumatorilor din întreaga lume, nu doar din Moldova.

„Ne-au fost prezentate toate informațiile necesare legate de acest proces. În decursul a trei luni am elaborat și apărat propria strategie de export. Vreau să-mi extind afacerea și să-mi restructurez activitățile, în pofida pandemiei. Cunoștințele dobândite îmi vor fi de mare ajutor. Atunci când nu ești suficient de informat, riști să comiți mai multe greșeli, care presupun implicit și costuri financiare. Trainingurile ne-au ajutat să prevenim astfel de situații, într-un cuvânt, ne-au ușurat munca”, menționează Serghei Bîcov.

În total, șase companii din Autonomia Găgăuză au participat la instruirile „Export Academia Next”, organizate online de Asociația Întreprinzătorilor din Găgăuzia „NEXT”.

„Am organizat aceste traininguri împreună cu partenerii noștri, specializați în identificarea noilor piețe de desfacere. Instruirile au durat trei luni. La final de curs, cele șase companii participante au reușit să elaboreze și să apere propria strategie de export, pentru a-și putea livra produsele peste hotare. Fiecare antreprenor a decis către ce piață de desfacere ar dori să se orienteze, ce fel de produse ar trebui să livreze pentru a obține profit și care sunt șansele de succes”, precizează directorul executiv și coordonatorul de programe al Asociației Întreprinzătorilor din Găgăuzia „NEXT”, Vladimir Cara.

Totodată, ONG-ul din sudul țării a organizat instruiri în domeniul antreprenorial pentru 60 de persoane din Comrat, Ceadîr-Lunga și Vulcănești, care au învățat tehnici de management al personalului, modalități de prevenire și depășire a situațiilor de criză, metode de dezvoltare a afacerii, tehnici de promovare a businessului pe internet, elemente de marketing, dar și public speaking. Platforma „BusinessHub” își propune să contribuie la creșterea economică durabilă a UTA Găgăuzia prin dezvoltarea infrastructurii pentru susținerea antreprenoriatului în regiune.

Uniunea Europeană și Suedia au sprijinit financiar lansarea „BusinessHub-ului” și organizarea trainingurilor. Asociația Întreprinzătorilor din Găgăuzia „NEXT” a obținut un grant de 60 de mii de euro, prin intermediul unui proiect implementat de Fundația Est-Europeană.

 

Acest articol este realizat în cadrul proiectului Societatea civilă contribuie la dezvoltarea economică și socială a țării", proiect implementat de către Fundația Est-Europeană, finanțat de Uniunea Europeană și cofinanțat de Suedia.


Distribuie prietenilor:


Articolele publicate din 1 iunie 2020 nu au fost supuse verificarilor

logoStarNet

Hostingul si serviciile internet pentru administrarea portalului CIVIC.MD sunt oferite gratuit de compania Starnet

Logati-va cu una din retelele sociale pentru a crea un cont nou. Puteti modifica datele de acces si alege o parola dupa crearea contului.