„Minunat”, „foarte cool”, „informare” şi „oportunităţi”: 4 cuvinte-cheie ale Grupului „Glasul Tinerilor”



„Minunat. Foarte cool!”, le-a spus Managerul Băncii Mondiale în Moldova, Melanie Marlett, tinerilor din Grupul „Glasul Tinerilor”, atunci când fiecare dintre ei îşi făcea prezentarea în prima zi a unui stagiul de formare, desfăşurat între 7 şi 9 aprilie 2010. „Faceţi atât de mult, încât vă întreb: când mai reuşiţi să dormiţi?”, a remarcat Melanie Marlett, în discuţia pe care a avut-o cu cei 13 membri ai Grupului „Glasul Tinerilor”, care au fost ajutaţi în aceste trei zile de formatorii Viorel Babii (CNRT) şi Igor Guzun (URMA ta) să devină experţi mai buni în comunicare.

Natalia spune că ea şi colegii ei reprezintă „o generaţie de tineri care, practic, nu prea au avut ocazia să-şi exprime vocea timp de 20 de ani”. Iată de ce tinerii din acest grup, susţinut de Banca Mondială, au ales două cuvinte-cheie – INFORMARE şi OPORTUNITĂŢI – ca să formuleze într-un mesaj, în unul din exerciţiile trainingului, misiunea Grupului „Glasul Tinerilor”. 

Grupul de iniţiativă „Glasul Tinerilor” a avut, de la crearea sa în 2004, câteva componenţe de tineri, care au reuşit să le vorbească partenerilor în numele tinerilor din Moldova despre probleme şi dificultăţi şi, în acelaşi timp, să informeze tinerii despre oportunităţile pe care le deschid în Moldova proiectele Băncii Mondiale. 

„Rolul vostru este extrem de important pentru noi”, le-a spus Managerul Băncii Mondiale în Moldova tinerilor, care au avut, în finalul stagiului de formare, contribuţii proprii la planul de comunicare al Grupului „Glasul Tinerilor”. Pe agenda activităţilor apropiate ale Grupului se află desfăşurarea unei Săptămâni Verzi, cu participarea tinerilor din câteva regiuni ale ţării, precum şi crearea şi promovarea unei hărţi interactive a oportunităţilor de educaţie formală şi informală pentru tineri. 

Hotnews.md