Avertizare
  • JUser: :_load: Imposibil de încărcat utilizatorul cu ID: 454

Modelul civic poate fi în preajma noastră



Directorul LT Doroţcaia, Dubăsari, doamna Viorica Bacioi, este şi profesoară de educaţia civică şi are  o viziune aparte  cu privire la locul şi rolul acestei discipline în  curricula şcolară. Dumneaei consideră că orice cadru didactic, vrea sau nu, face educaţie civică. Prin  exemplul personal, prin atitudine, comportament, vorbe şi fapte, căci elevii descoperă imediat care-i adevărata poziţie, concepţie, filozofie de viaţă a profesorului şi îl tratează ca atare. Totuşi, profesorii au de învăţat încă multe pentru a comunica eficient  cu elevii şi părinţii acestora. În acest sens,  activităţile propuse  de experţii SIEDO cu privire la rolul gîndirii prospective în predarea educaţiei civice au fost apreciate şi preluate cu mult entuziasm de către cei  18 beneficiari printre care erau învăţători la clasele  primare, diriginţi, profesori de educaţia civică/Noi şi Legea. Unii  dintre aceştia încă nu sunt familiarizaţi  îndeajuns  cu metodele interactive de predare la lecţii şi insistă  să mai  participe la asemenea  seminare, alţii sunt decişi să utilizeze deja cele învăţate.

Redacţia  buletinului de educaţie civică „Alternativa XXI” a propus pentru discuţie tema „Se caută un  model...” la care  beneficiarii, deşi obosiţi deja, au participat  cu plăcere. Concluziile  la care  s-a ajuns sunt următoarele: este  firesc, la orice vîrstă,  să  avem modele pe care  să le imităm, însă uneori tinerii sunt  atraşi de  superficialitate, imagini  lustruite de mass-madia pe cînd  viaţa  cotidiană oferă  de multe ori  culoarea gri a  muncii asidue, a renunţării de  sine, răbdării,  amabilităţii în orice situaţie, curajului de a te oferi  familiei etc. Responsabilitatea profesorului este de a îndrepta  atenţia  copiilor spre  valorile  şi modelele  adevărate, demne  de urmat. Participanţii  s-au  convins  că  sunt pe calea cea bună inaugurînd o galerie a foştilor  elevi ce  au devenit persoane  de succes în viaţa socială şi cea de familie, invitînd la activităţi extraşcolare absolvenţii care au apărat ţara riscîndu-şi propria  viaţă în evenimentele  din 1992. Concluzia a venit de la sine: putem găsi modele de comportament  civic responsabil în preajma noastră. Mulţi dintzre cei prezenţi  s-au angajat  să includă  această temă şi la orele de diriginţie, la  educaţia  civică, activităţi  extraşcolare.