Sînteţi profesor. Observaţi un conflict între 2 elevi. Cum veţi rezolva acest conflict?



Sînteţi  profesor. Observaţi un conflict între 2 elevi. Cum veţi rezolva acest conflict? Ce au învăţat elevii analizînd modul în care dumneavoastră aţi reacţionat la această situaţie? Ce au învăţat colegii Dvs. din această experienţă?

Cu un joc de simulare şi aceste întrebări de reper, a inceput cea dea  6-a lecţie de educaţie civică organizată la 4 octombrie a.c. în incinta Universităţii de Stat “A. Russo” din Bălţi în cadrul proiectului “Şcoala Viitorilor Profesori de Limba Engleză”, implimentat de A.O. “Centrul pentru Educaţie Continuă” cu susţinerea financiară a Ambasadei SUA.

Participanţii proiectului, studenţi de la diverse facultăţi de la Universitatea “A. Russo” din Bălţi, viitori profesori de limba engleză, au fost informaţi despre diverse tehnici şi metode de rezolvare a conflictelor şi au analizat diverse situaţii de conflict avînd la bază şi studii de caz ce reflectă diverse experienţe legate de şcoală.  Studenţii au aflat care sunt elementele cheie ale inteligenţei  emoţionale, cum sa-şi dezvolte inteligenţa emoţională  şi cum pot  folosi inteligenţa emoţională în rezolvarea conflictelor de diverse nivele. Ei au analizat diverse exemple de limbaj pro-social şi antisocial şi au discutat în ce măsură modul de exprimare influienţează comunicarea dintre două persoane, provocînd sau evitînd un conflict. Participanţii deasemenea au învăţat cum să dezvolte abilităţile de rezolvare a conflictelor ale elevilor şi au conştientizat rolul soluţionării conflictelor în stabilirea unui mediu sigur pentru elevi şi promovarea metodelor non-violente de soluţionare a conflictelor în cadrul instituţiilor de învăţămînt.