Dumitru Ciorici, la Clubul de discuții al Școlii de Studii Avansate în Jurnalism: „Jurnalistul viitorului va fi inovativ sau nu va fi deloc”



stireCum vor arăta mass-media de mâine, cine sunt jurnaliștii viitorului și care va fi rolul lor în mașinăria informațională a timpului? Este posibilă o conviețuire a social-media cu media tradiționale? Ar putea Facebook sau Odnoklassniki să înlocuiască presă? Subiectele au fost dezghiocate în cadrul unui Club de discuții public, lansat de Școala de Studii Avansate în Jurnalism cu prilejul demarării campaniei de admitere pentru anul de studii 2018-2019. Cel pe care l-am invitat să ne vorbească despre perspectivele profesiei a fost jurnalistul și vloggerul Dumitru Ciorici, cofondator AGORA și, totodată, instructor ȘSAJ.

Discuția - la care, alături de colegii de la ȘSAJ, au participat studenți de la ULIM, USM și UPS „Ion Creangă” - s-a axat pe evoluția presei în epoca internetului, pe rolul consumatorului de media, respectiv al celor care produc informația - jurnaliștii. Dumitru Ciorici spune că, astăzi, consumatorul de informație este din ce în ce mai atras de media online - pentru că este ieftină, mult mai rapidă și mai accesibilă. Iată de ce, pentru a supraviețui și pentru a rămâne în topul preferințelor publicului, jurnaliștii, dar și redacțiile vor trebui să-și regândească conținutul și să se adapteze cât mai rapid noilor tehnologii informaționale. Toate, pentru a atrage și a-și fideliza consumatorii de media.

Jurnalistul viitorului va trebui să știe să creeze un conținut bun, să fie inovativ și să utilizeze în activitatea sa toate tehnologiile moderne”, așa arată reporterul de mâine în viziunea lui Dumitru Ciorici. El și-a argumentat convingerea pe exemple din propria experiență de manager media, dar și - mai nou - de vlogger care cu pași mici, dar siguri, își cucerește o nișă pe acest segment de piață.

Tinerii au fost curioși să afle cum să îmbine la modul practic, eficient și atractiv, conținutul jurnalistic și inovația. În opinia invitatului,  va câștiga cel care va găsi echilibrul perfect între vechi și nou, între clasic și modern, între gândirea logică și limpede a jurnalistului și noile tehnologii. „Iar unul dintre locurile unde acest echilibru se învață repede și eficient este Școala de Studii Avansate în Jurnalism, unde țin și eu un curs, pentru al treilea an”, a menționat Dumitru Ciorici, dând astfel start Campaniei de admitere pentru anul de studii 2018-2019.

Ștafeta a fost preluată de Sorina Ștefârță, directoarea ȘSAJ, care a venit cu detalii despre Școală, admitere și inovațiile pe care le va aduce noul an de studii. Așadar, toți cei care vor să devină jurnaliști de performanță în timp record - doar zece luni de studii, care include și un stagiu practic - pot deja depune dosarele.

Mai multe detalii despre activitatea Școlii și despre procesul de Admitere le puteți afla aici. Iar noi suntem gata să vă răspundem la orice întrebare.