Agentiile de publicitate refuza sa dea in chirie panouri pentru mesaje cu drepturile omului



"Intentia CIJ de a inchiria panouri de la cateva agentii de publicitate nu s-a soldat cu succes, acestea refuzand sa presteze serviciile solicitate dupa ce au facut cunostinta cu continutul afiselor care urmau sa apara in cadrul campaniei de informare a populatiei", se spune intrun comunicat remis de Centrul Independent de Jurnalism.

Centrul Independent de Jurnalism (CIJ) a lansat astazi, 9 mai, o campanie de informare privind libertatea presei, libertatea de opinie si de exprimare si dreptul la informatie.In contextul Zilei Mondiale a Libertatii Presei, CIJ a decis sa mediatizeze mai multe articole din Constitutia R Moldova, Legea Presei, Conventia Europeana pentru Drepturile Omului, cu privire la libertatea presei si neadmiterea cenzurii in mass-media (art. 1, Legea Presei), la dreptul persoanei  la informatie si obligatia mass-media de a informa corect opinia publica (Art. 34, Constitutia R. Moldova), la garantarea libertatii de opinie si libertatii de exprimare (Art. 32, Constitutia R. Moldova, Art. 10, Conventia Europeana pentru Drepturile Omului).

In sapte statii de asteptare a transportului public au fost instalate panouri care contin aceste prevederi din legislatia nationala si internationala.

Intentia CIJ de a inchiria panouri de la cateva agentii de publicitate nu s-a soldat cu succes, acestea refuzand sa presteze serviciile solicitate dupa ce au facut cunostinta cu continutul afiselor care urmau sa apara in cadrul campaniei de informare a populatiei.

Aceasta campanie de informare, care se desfasoara in cadrul Zilelor Libertatii Presei, va dura o luna (de la 9 mai pana la 9 iunie 2009), fiind sustinuta financiar de Reprezentanta din Moldova a Fundatiei Eurasia, cu resurse de la Ministerul Afacerilor Externe al Olandei si Agentia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internationala (USAID).

 

Ziarul de Garda