Partidele politice vor apela tot mai des la serviciile tehnologilor politici autohtoni



Asociatia Specialistilor in Relatii Publice a organizat o noua sedinta a „PR Students Club", la care au participat studenti de la facultatile de Jurnalism si Stiinte ale Comunicarii si Economie, USM, precum si de la Facultatea de Marketing, ASEM.

 

 

In cadrul sedintei s-a discutat despre „Rolul PR-ului in campania electorala", unul destul de actual in contextul situatiei politice existente la moment in Republica Moldova.

Iulian Bercu, directorul agentiei de PR „Profile" si Alexandru Bejenari, directorul agentiei de PR „Parc Communication", invitatii evenimentului, le-au vorbit studentilor despre PR-ul politic, la ce etapa de dezvoltare se afla PR-ul politic autohton, ce abilitati ar trebui sa aiba si ce ar trebui sa cunoasca un specialist in PR, angajat in campania de promovare a unui partid politic etc.

In a doua parte a sesiunii „PR Students Club", studentii au adresat intrebari despre strategiile de promovare utilizate de partidele politice in campania electorala actuala.

Concluzii:

  • Succesul unei campanii de PR depinde in foarte mare masura de carisma liderului de partid, pentru ca el este cel care se intalneste direct cu alegatorii, cel care creaza impresiile despre partid;
  •  In campania electorala actuala partidele politice au o strategie de promovare bine determinata;
  • Sunt folosite instrumente de PR mult mai multe si mai diversificate decat in campaniile anterioare;
  • In acelasi timp, din pacate, se apeleaza in continuare la PR-ul negru;
  • Partidele politice vor apela tot mai des la serviciile tehnologilor politici autohtoni si mai putin la cei din exterior etc.

Proiectul „PR Students Club" este implementat de Asociatia Specialistilor in Relatii Publice si Comunicare (ASRP) si reprezinta o intrunire neformala bilunara a studentilor cu specialistii din domeniul relatiilor publice, in cadrul careia se discuta diverse subiecte ce tin de PR, Comunicare, Advertising, etc.

Reamintim ca Asociatia Specialistilor in Relatii Publice (ASRP) activeaza in Republica Moldova din  anul 2006 si are scopul de a dezvolta domeniul de relatii publice autohton prin informarea permanenta a profesionistilor din acest domeniu despre noutatile referitoare la relatiile publice, organizarea de traininguri si intilniri unde sunt puse in discutii problemele cu care se confrunta acestia zi de zi, crearea unui cadru legal adecvat care ar reglementa activitatea de relatii publice in Republica Moldova etc.

Cu inalt respect,

Ludmila Buzulan
Program coordinator
Association of Public Relations and Communication Specialists
60 Alexei Mateevici street, Chisinau, office 430, RM
Cell: +373 69338318
Email: liubu_1401@yahoo.com