TRM refuza sa puna pe post spoturi sociale realizate de IDIS "Viitorul€



Compania publica „Teleradio-Moldova" (TRM) a refuzat sa plaseze patru spoturi sociale realizate de IDIS "Viitorul", prin care indeamna populatia sa mearga la votare, transmite Agentia Monitor Media. 

Administratia TRM a considerat ca spoturile nu corespund rigorilor unei campanii sociale, ci mai degraba publicitatii politice, astfel incat nu pot fi difuzate la TV „Moldova 1".

În replica, directorul executiv al IDIS „Viitorul", Igor Munteanu, citat de Radio Europa Libera, a declarat ca spoturile respective sunt destinate reflectiei publice si acopera probleme sensibile pentru cetatean, probleme care trebuie sa reprezinte meniul politic pentru toti candidatii. Cetateanul nu trebuie sa stie doar data alegerilor, pentru ca oamenii nu sunt o masa amorfa care trebuie manata cu biciusca la alegeri", a mai spus Munteanu. 

Aceleasi spoturi sociale au fost contestate la Comisia Electorala Centrala (CEC) si de Partidul Comunistilor din R. Moldova. 

Este de remarcat ca administratia TRM se afla in relatii de conflict cu IDIS „Viitorul" inca de la finele anului 2007, cand presedintele companiei Valentin Todercan a actionat in instanta doi membri ai Consiliului de Observatori al TRM (Igor Munteanu si Veaceslav Ionita) si IDIS „Viitorul" de la care pretinde suma de 2,6 milioane de lei. Cererile de chemare in judecata au fost depuse de Todercan dupa ce pe siteul IDIS „Viitorul" (www.viitorul.org) a fost publicat studiul „Teleradio Absurdistan sau reforma furata in compania publica", care continea note critice la reformele din cadrul TRM.

Agentia Monitor Media