Primii pasi in proiectul Incluziunea socio- școlară a copiilor din familii vulnerabile în sistemul educational



Nu pot schimba lumea, dar pot schimba lumea mea.

Viorel VintilaIMG 1578 001 Copy

Lumea pe care încercăm să o schimbăm noi este cea a CCAF-ului, reprezentată de copiii rămași temporar fără grija părintească, dar care în pofida dificultăților, nu uită să fie copii. Deja de zece ani echipa CCAF încearcă să înlocuiască, atît cît este posibil, grija, suportul și afecțiunea părintească pentru fiecare copil aflat în plasament. Din februarie 2015, ONG-ul CCAF ”PRODOCS”, în parteneriat cu Fundația pentru Copii Pestalozzi din Elveția, a lansat un șir de acțiuni mai ample, menite să asigure accesul la o educație de calitate într-un mediu incluziv, pentru copiii din familii social- vulnerabile.

Implementarea proiectului-pilot ”Incluziunea socio- școlară a copiilor din familii vulnerabile în sistemul educational“ a început cu dreptul. În săptămîna 13- 20 martie 2015 au fost organizate mai multe activități socio-educative pe teme de comunicare eficientă și reguli de comportament în societate.

Atelierul despre ”Comunicare” s-a desfășurat în incinta Centrului de Resurse deschis recent în Liceul Teoretic ”Nicolae Sulac” din Chișinău, cu clasele de elevi în care beneficiarii Centrului pentru Copilărie, Adolescență și Familie isi fac studiile. Beneficiind deja de sprijinul administrației și corpului didactic al liceului, alături de Fundația Pestalozzi ne propunem ca pînă în decembrie 2015 să reușim să sensibilizăm și să schimbăm percepția și comportamentul copiilor tipici din liceu și a părinților acestora față de copiii cu cerințe educaționale speciale. Atelierul de socializare a urmărit dezvoltarea la elevi a deprinderilor de a comunica respectuos cu toți oamenii, indiferent de rasă, sex, statut.IMG 1462 001

Alte două activități s-au desfășurat la Centru, unde educatorii CCAF i-au implicat pe copii într-un atelier despre bunele maniere și comunicare, ca metodă de formare a unei atitudini civilizate în relațiile cu ceilalți, au pregătit prezentări cu informație utilă, iar consolidarea cunoștințelor au realizat-o prin studii de caz, multe jocuri interactive și vizionare de film educativ, căci așa-i șade bine unei familii, să ofere o educație bună copiilor săi.

Și poate cel mai important e faptul că de la implementarea proiectului, copiii beneficiază de ajutorul unui pedagog profesionist pentru suport școlar, care îi ajută să-și pregătească temele și cu răbdare le explică pe înțelesul fiecăruia subiectele pe care nu au reușit să le însușească la școală. Mîndria cu care își etalează a doua zi notele bune din agendă, confirmă că toate eforturile sunt justificate și apreciate.

Sint primii pasi si alte activități vor fi implementate pînă la sfîrșit de an. Cu suportul Fundației pentru Copii Pestalozzi vom depune eforturi pentru ca la finele proiectului frustrările, sentimentele de neglijare și marginalizare să țină de domeniul trecutului pentru cei 15 beneficiari ai CCAF.

Articol adaugat de: Eugenia Doros
Alte articole de la acest autor: