CJI a lansat o nouă ediție a revistei analitice bianuale „Mass Media în Moldova”

coperta MMCentrul pentru Jurnalism Independent a lansat o nouă ediţie a revistei „Mass Media în Moldova”, care reflectă provocările şi problemele cu care se confruntă jurnaliștii și instituțiile mass-media din Republica Moldova în anul curent.

Publicația cuprinde un șir de interviuri, articole de analiză și de sinteză, prezentare de carte, realizate la rubricile tradiționale: „Presa și statul”, „Litera legii”, „Presa ca afacere”, „Mass-media digitală”, „Presa regională”, „Etică şi profesionalism”, „Experienţe”, „Studii”, „Recenzie de carte”.

În ediție, găsim o analiză amplă a celor mai importante evenimente, ce s-au produs, în ordine cronologică, pe segmentul audiovizualul autohton – “Puzzle-uri… audiovizuale autohtone 2014”, semnată de Ion Bunduchi. Articolul este însoțit de comentarii succinte ale autorului, oferind în același timp posibilitate cititorului să-și formeze propria opinie despre cele întâmplate în perioada de referință.

Care au fost cei trei piloni pe care Pro Media Cimișlia a reușit să își dezvolte o afacere de succes? - aflăm de la Andrei Bargan, directorul Pro Media Cimișlia. Articolul prezintă traseul pe care platforma media on-line Pro Media Cimișlia l-a parcurs de la constituire până în prezent, rolul mass-mediei locale în edificarea unei prese neangajate și profitabile, precum și unele idei de business pe care această instituție medie le-a experimentat în timp.

La rubrica “Presa regională”, Tudor Iașcenko, directorul ziarului regional “Cuvântul” din Rezina și președintele Asociației Presei Independente, atrage atenția asupra faptului că, în ultimul timp, presa scrisă și cea electronică devin tot mai dependente financiar de oligarhi și persoane obscure, care ocupă poziții influente în politica moldovenească și utilizează mijloacele de informare în interese personale și de grup.

Iar la rubrica “Experiențe”, Alina Radu, directoarea săptămânalului “Ziarul de Gardă” (ZdG), vorbește despre “cel mai scump gen de jurnalism” – jurnalismul de investigație și despre publicația ZdG, care, în cei zece ani de la fondare pe care i-a consemnat recent, a reușit să devină un proiect jurnalistic de succes și o “școală de jurnalism de investigație” în Moldova.

Din noua ediție mai aflăm, de asemenea, de ce este necesar să fie îmbunătățite normele legale ce reglementează accesul liber la informațiile de interes public. Care sunt punctele forte și punctele slabe ale platformei date.gov.md, care se vrea un ghișeu unic de acces la datele guvernamentale deschise? Cum a reușit Consiliul de Presă din Moldova, în cei patru ani de existență, să devină un instrument de autoreglementare? Care sunt principalele concluzii ale Indicelui Libertății Presei în Țările Parteneriatului Estic, care a analizat situația mass-mediei în perioada ianuarie-martie 2014? Care sunt constatările experților privind prezentarea subiectelor de interes public major pentru stabilirea posibilelor tendințe de manipulare informațională? Cine este considerat “omul-microfon” care a făcut din interviu o artă, în ce constă secretul meseriei de jurnalist și ce sfaturi a lăsat acesta pentru colegii de breaslă?   Răspunsurile la aceste și alte întrebări aflați din articolele semnate de: Oleg Postovanu, Dumitru Lazur, Ludmila Andronic, Cristina Bobîrcă, Lilia Zaharia, Victor Gotișan.

Revista „Mass Media în Moldova” este un proiect al CJI. Publicația curentă apare în format electronic în limbile română, rusă și engleză.

Versiunea electronică a revistei în limba română poate fi găsită AICI