ONG-urile, îndemnate să-şi sporească rolul de educare a consumatorului de informaţii

Directorul executiv al Asociaţiei Presei Electronice (APEL), Ion Bunduchi, îndeamnă organizaţiile societăţii civile, în special cele la nivel local, să se implice mai mult în educarea consumatorului de informaţii, învăţându-l să delimiteze informaţiile veridice transmise de mass media şi informaţiile care dezinformează opinia publică. 

În cadrul unor dezbateri privind reflectarea campaniei electorale pentru alegerea guvernatorului UAT Gagauz-Yeri, Ion Bunduchi, a menţionat că în practica jurnalistică mai este aplicat principiul „Cine plăteşte mai mult cu acela sunt şi eu”. 

„Jurnaliştii trebuie să conştientizeze că perioada campaniei electorale este una trecătoare, concurenţii electorali care stau în spatele multor instituţii media pot accede la guvernare pe o perioada de doar patru ani, în timp ce profesia de jurnalist rămâne mult timp după aceste evenimente”, a spus directorul APEL, citat de Info-Prim Neo 

La aceleaşi dezbateri, Petru Macovei, directorul Asociaţiei Presei Independente, a subliniat că, din moment ce opinia publică are acces la multiple surse de informare, ar trebui să evite mijloacele de informare în masă care nu fac altceva decât să prezinte puncte de vedere, omiţând să informeze opinia publică despre anumite fapte. 

„Societatea civilă ar trebui să facă alegătorul să înţeleagă diferenţa dintre ce este o ştire şi ce nu este. Totodată, jurnalismul trebuie motivat să renunţe la practica manipulativă de difuzare a informaţiilor. Iar această motivare se poate realiza inclusiv şi prin monitorizarea instituţiilor media de către societatea civilă”, a menţionat Petru Macovei. 

Potrivit directorului API, schimbările pozitive se vor produce pe măsură ce societatea civilă va fi mai activă.

 

http://www.info-prim.md