Avertizare
  • JUser: :_load: Imposibil de încărcat utilizatorul cu ID: 4287

"Citesc, deci sunt sexy" un viitor ONG cu carte



Lumea şi moda au fost din totdeauna un binom foarte controversat. Omenirea mereu se supunea  noilor tendinţe în materie de vestimentaţie, coafură, bijuterii, maşini, culori, şi  lista poate continua. Moda este ca o religie, pe care involuntar o acceptă toată lumea.  Dar ce părere aveţi dacă ar fi la modă să fii un om citit, cultivat? Cum vi se pare dacă pe lîngă toate accesoriile pe care le avem, am adăuga şi o carte de buzunar, cu condiţia să o lecturăm, şi să avem ce învăţa din ea?

Ce părere aveţi dacă la o petrecere în pijamale  s-ar discuta ultimile  romane citite, sau atunci cîndomnişoarele se întîlnesc la vreo “cuconadă” să îşi împărtăşească emoţiile post lectorale?
Sună destul de incitant , nu? Cam aceasta este ideia de bază a campaniei “Citesc, deci sunt sexy” lansată   de studentele Sanda Cojocari şi Ionela Costachi.
Cititul nu dăunează deloc sănătăţii”

Ideea i-a venit  Sandei, după ce  trebuia să aleagă  o temă pentru discursul  din cadrul  orelor de Retorică pe care le avea la facultate. “ Căutam o problemă mai puţin cunoscută. O problemă care  este adormită ca un vulcan şi, de care nimeni nu prea îşi dă interesul să o rezolve. Am găsit într-un final: lipsa interesului pentru lectură în rîndul tinerilor” menţionează Sanda, care este anul III la Facultatea de Jurnalism şi Ştiiţe ale Comunicării, USM.
“Vrem să demonstrăm tuturor că tot ce înseamnă lectură nu echivalează cu statutul de tocilar cu 17 rînduri de ochelari.
alt
(în imagine: Sanda Cojocaru).
O societate fără lectură nu progresează. Lectura este un lucru absolut firesc, normal. Cititul nu dăunează sănătăţii!” menţionează Ionela, studentă la Universitatea Erasmus din Olanda.
alt
(în imagine: Ionela Costachi)
Prima acţiune de promovare a cititului,  a fost iniţierea unei campanii cu un slogan atrăgător, care să intrige şi să trezească  interesul  celor care îl vor vedea. “Citesc, deci sunt sexy” ,  aşa sună sloganul acţiunii de  “resuscitare ” a lecturii. “La sigur dacă avea să scriem  Citesc, deci sunt deştept” nu cred că avea să avem mare success. Scopul nostru este să promovăm lectura la nivel de trend” spune Sanda.
Topul celor 15 cărţi “sexy”
La 28 mai 2010 au organizat un flash-mob on line pe o reţea de socializare, unde au recrutat iniţial cei mai buni prieteni. Apoi, pas cu pas , s-au înregistrat şi alte persoane care au fost interesate de acţiunea respectivă. “ Li s-a propus să îşi adauge la  profil o poză ,care după părerea lor corespunde sloganului nostru.  De obicei, pe reţelele de socializare, oamenii îşi postează fotografii care  scot în evidenţă ochii, faţa, buzele etc. Noi avem ca scop să reliefăm cartea din poze” au menţionat fetele.
alt
Următorul pas a fost  iniţiat tot pe internet.Membrii grupului trebuiau să îşi scrie la status titlul cărţii preferate şi să argumenteze de ce anume ea este cea mai bună. Au fost adunate penste 400 de statusuri cu denumiri de cărţi.  Din multitudinea de titluri, s-a realizat un top al celor mai citite 15 cărţi. Iată primele 5 din acestea: „Singur pe lume” Hector Malot, „Tema pentru acasă” Nicolae Dabija,  „Ciuma” Albert Camus,  „Ultima noapte de dragoste, întîia noapte de război” Camil Petrescu,  „Un veac de singurătate” Gabriel Garcia Marquez.  Restul titlurilor le puteţi vedea accesînd adresa citescdecisuntsexy.blogspot.com
Campania continuă
Iniţiatoarele acestei acţiuni, îşi doresc să formeze un ONG unde să se aibă ca scop promovarea lecturii. Un alt pas spre realizarea acestui scop, este creearea blogului citescdecisuntsexy.blogspot.com, unde  fiecare poate să îşi scrie propria recenzie la cartea preferată, fără a ţine cont de criticele unor literari sau academicieni. „Citesc, deci sunt sexy” este mai mult decît o campanie ce îndeamnă lumea la citit. Este o acţiune ce vrea să pună pe acelaşi cîntar atît  mersul la shopping cît şi lecturarea unei cărţi.  Tot pe site puteţi să găsiţi tipologii de cititori!Voi ce fel de "devoratori de lectură sunteţi"?!!
Iuliana Mămăligă