Sistem educaţional needucat (?)



La prima sută de metri, master, Cehia. Las la o parte şi poate pentru alt articol descrierea impresiilor despre arhitectură, râu, castel, catedrale etc. care-s, evidamente, impresionabile. Ceea ce dublu impresionează este modul în care lucrează sistemul educaţional în Europa. Desigur că nu mă pot pronunţa asupra întregului sistem educaţional european, dar cred că cel de la Charles University este unul reprezentativ în acest sens.

După doar două săptămâni (incomplete) de studii mi se face milă de ceea ce se învaţă în Moldova şi cum se învaţă. Nu dau vina acum pe nimeni – poate e o eroare moldovenească de sistem, dar: nu merge. Ne lipseşte multe din ceea ce ce găseşti aici: implicarea studenţilor – motivarea – prezenţa la ore – librăriile – bibliotecile – cărţile – profesorii – articolele online care trebuie citite – proiecte – esee – teamwork în studii – sens al creditelor – planificare a orarului în mod individual şi independent… etc. şi iarăşi etc.

Mi se face trist gândindu-mă la Moldova. Atâta trebuie schimbat!…

 

http://nataliabejan.wordpress.com