Dezvoltarea educatiei prin si camp



Navigam prin net zilele astea cind am gasit pe portalul Comunitatii de absolventi anuntul despre Social Innovation Camp in Moldova. Ca orice persoana am devenit super curioasa despre idee. Dupa mai multe cercetari am reusit sa inteleg si eu ce anume se cauta pentru participare. Fiind o persoana pe alocuri cu prea multa fantezie si cu idei foarte greu de realizat, am ramas mult la dubii in privinta aplicarii. Insa iata am decis ca sa aplic si eu la aceasta competitie.

Cum am spus mai sus, sunt o persoana cu o fantezie prea mare, iar ideile mele uneori par irealizabile. Insa eu oricum incerc.

Proaspat venita de peste ocean, unde fiecare persoana respira pina in maduva oaselor numai democratie si inovatie, am decis sa aplic si eu unele invataturi si observatii in Moldova, ca tare mai are nevoie de ceva dezvoltare. Cel mai mult mi-a atras atentia cit de dezvoltata este educatia si cit de mult usureaza munca profilor tehnologiile folosite. Mi-a placut foarte mult ca profii au ocazia sa ofere informatia la calculator aprovizionind studentul cu tot conspectul pe care trebuie sa-l invete inainte de ora in cauza, ca apoi studentul sa vina cu tema macar citita si sa se creeze mai mult o lectie de discutii si dezbateri. In America nu exista motive precum ca nu am fost la ore si nu am avut informatia necesara deoarece proful are grija sa ti-o ofere online prin site-ul universitatii. In acelasi mod, proful posteaza online si insarcinarile pentru acasa si ceva extra informatie, pina si intrebarile pentru examen le posteaza doar ca studentul sa invete.

Stereotipuri precum ca americanii sunt mai prosti decit multe alte tari, pina si mai prosti decit moldovenii, dupa experienta mea pot spune ca sunt false. As putea sa accentuez ca americanii ofera mai mult timp studiatului si ei devin mult mai buni specialisti decit studentii din Moldova care doar ofera bani pentru a primi note deoarece el nu a ascultat tot semestrul pe motive ca il dor urechile si unghiile ii cad de la scris.

Sistemul pe care l-au dezvoltat americanii ii prea avansat pentru al implementa in Moldova unde la sigur ca idea o sa fie refuzata. Insa gindindu-ma cum s-ar putea de implementat in educatie ideea, pai mi-a venit doar o solutie. Crearea unui blog pentru fiecare prof.

Adica fiecare prof sa aiba un blog al disciplinei sale unde va dezvolta tema si va incarca fisierul cu conspectul pentru lectii. In acest mod studentii vor putea veni la lectiile de torent cu tema citita si cu ceva intrebari in baza temei. La fel lectia de torent s-ar putea baza mai mult pe discutii si pe explicare decit a se face dictare timp de 120 de minute. Pe linga asta, studentul n-o sa mai poata folosi scuza ca nu a fost prezent la ore pentru a nu fi pregatit de seminare.

Datorita acestui blog, profii vor putea sa reinnoiasca informatia in fiecare an si vor salva timp in pregatirea pentru ore. La fel si studentii au de cistigat din asta. Ei vor avea ocazia sa inteleaga temele mai bine, si pina vor absolvi vor deveni adevarati specialisti care au idee despre specialitatea lor si nu vor mai fi numiti “zubrile care invata, iar pina a doua zi au uitat tot”.

Parerea mea este ca cu aceasta idee de proiect sistemul educational superior va avansa, iar Moldova se va alege cu profesionisti mai buni.

Pe linga faptul asta, folosind blogul se promoveaza si ideea protectiei mediului. Deoarece studentul nu va mai avea nevoie de caiete datorita postarii conspectelor pe blog, se vor salva copacii taiati pentru confectionarea caietelor.

 

http://taniamorari.wordpress.com/