BNM anunță concurs pentru postul vacant de economist principal responsabil de rezoluție bancară
Atribuțiile de bază ale Direcției rezoluție bancară vizează, dar nu se limitează, la următoarele:
1. Exercitarea competențelor de rezoluție bancară și aplicarea instrumentelor de rezoluție;
2. Organizarea și gestionarea procesului de lichidare silită a băncilor, la care a fost retrasă licența de desfășurare a activităților financiare;
3. Supravegherea procesului de lichidare silită a băncilor;
4. Alte activități, care sunt în conformitate cu legislația în vigoare şi obiectivele DRB.
Cerințe minime obligatorii:
1. Studii superioare absolvite cu examen de licență în domeniul economic cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare; În cazul unui calificativ mai mic de nota 8, condiția se consideră a fi întrunită dacă candidatul are o experiență în domeniul solicitat de minim 3 ani. Pentru persoanele cu diplome de studii obţinute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.), obţinute în ţara şi/sau instituţiile de învăţământ respective.
2. Cunoașterea cadrului legal privind supravegherea și rezoluția bancară din Republica Moldova;
3. Cunoașterea directivelor în domeniul rezoluției bancare;
4. Abilități de analiză și sinteză pornind de la un volum semnificativ de date și informații;
5. Cunoştinţe aprofundate de utilizare a aplicațiilor Microsoft Office;
6. Stagiul în domeniul economic nu mai puțin de un an.
Cerințe suplimentare ce vor constitui un avantaj:
1. Cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională la nivel, cel puţin, intermediar (citit/scris/vorbit).
Principalele atribuții funcţionale:
1. Evaluează planurile de redresare în scopul identificării acelor măsuri ce pot avea impact negativ asupra posibilității de soluționare a băncii şi face recomandări referitoare la aceste aspecte ale structurii care exercită funcția de supraveghere;
2. Elaborează, reevaluează și actualizează planurile de rezoluție;
3. Examinează informația periodică privind starea financiară a băncilor în proces de lichidare și mersul procesului de lichidare;
4. Examinează cererile lichidatorilor băncilor în proces de lichidare privind vânzarea şi/sau predarea parțială a activelor băncii şi predarea parțială a obligațiilor băncii către alte bănci.
Termenul limită pentru depunerea CV-urilor este: 05 decembrie 2022.
!Depunerea CV-ului: Pentru participarea la concurs, accesaţi: https://www.bnm.md/ro/content/cv-online, completaţi formularul CV-ului online sau îl puteţi depune la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, Departamentul strategie, organizare şi resurse umane, cu specificarea postului pentru care doriţi să candidaţi.
Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.
Recomandăm insistent să consultaţi bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.
Bibliografie:
- Legea nr.232/2016 privind redresarea și rezoluția băncilor;
- Legea nr.550/1995 cu privire la lichidarea băncilor;
- Legea nr.548/1995 cu privire la Banca Națională a Moldovei.
Mai multe posturi vacante găsește pe link-ul de mai jos
Alte anunturi de angajare
- Project Assistant (NPSA-5) – E-learning Project
- Business Development Project Manager (NPSA-9) - UNDP Moldova/Green Transition - 17060
- Extended deadline: IDLO is seeking for Senior Researcher, Secretariat, Independent Anti-Corruption Advisory Committee (CCIA)
- Instituția Publică Centrul de Consiliere Agricola și Rurală (CCAR) oferă oportunități pentru un Cercetător științific stagiar
- National Human Rights Officer (2 posts) - OHCHR (nationals) - 16014
- Anunț concurs pentru post vacant Instituția Publică Centrul de Consiliere Agricola și Rural invită profesioniști dedicați să aplice pentru poziția de Analist principal responsabil de achiziții publice.
- Data Collector - World Vision Moldova
- BNM anunță concurs pentru postul vacant de expert principal gestiune procese, pe durată determinată
- Extended Deadline for Two Legal Analyst Positions - CILC Haga Sucursala din Republica Moldova
- Accommodation Center Consultant (GIM), IOM Moldova