Coordonator superior al Secretariatului Comisiei de evaluare extraordinară a judecătorilor și procurorilor (Rom). Senior Coordinator for the Pre-Vetting Evaluation Commission (Eng)



Dexis Consulting Group este în căutarea de candidați naționali și internaționali pentru următoarea funcție:

Coordonator superior al Secretariatului

Comisiei de evaluare extraordinară a judecătorilor și procurorilor

Chișinău, Republica Moldova

Termen-limită pentru depunerea dosarelor – 10 aprilie 2022 (ora 18.00)

Contextul:

În cadrul proiectulului „Justiție eficientă” cu livrare nedeterminată/cantitate nedeterminată (IDIQ), implementat de USAID – Moldova, USAID a emis un ordin de activitate prin care a mandatat Dexis Consulting Group să ofere asistență tehnică pentru programul „Sprijin pentru Secretariatul Comisiei de evaluare extraordinară a judecătorilor și procurorilor”. Proiectul „Justiție eficientă” IDIQ are drept scop promovarea unui sistem de justiție eficient, accesibil și transparent, care asigură supremația legii în mod uniform. Asistența oferită în cadrul programului „Sprijin pentru Secretariatul Comisiei de evaluare extraordinară a judecătorilor și procurorilor”, cu o perioadă de implementare de 8 luni, va consta în crearea și susținerea unui secretariat responsabil pentru investigarea, analiza și examinarea integrității candidaților pentru organele de autoguvernare ale judecătorilor și procurorilor – Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) și, respectiv, Consiliul Superior al Procurorilor (CSP). Autoritatea pentru desfășurarea procesului de evaluare extraordinară este oferită prin Legea nr. 26 din 10.03.2022, care a intrat în vigoare în data de 16.03.2022. Procesul de evaluare extraordinară este realizat de o comisie de evaluare (CE) independentă, formată din trei (3) membri naționali și trei (3) membri internaționali. CE va beneficia de asistență din partea Secretariatului format din douăzeci și unu (21) membri cu funcții operaționale, precum juriști, analiști, investigatori, traducători, dar și cu funcții administrative precum specialiști IT, în comunicare și administrativi. Secretariatul va fi condus de Șeful secretariatului și Coordonatorul superior.

Scopul general al asistenței USAID și a ordinului de activitate emis pentru Dexis constă în înființarea Secretariatului pentru evaluarea extraordinară a judecătorilor și procurorilor, care să fie pe deplin funcțional, cu roluri și procese clare, în măsură să întocmească documente conform legislației privind evaluarea extraordinară, cu respectarea tuturor termenelor convenite.

Candidații trebuie să țină cont de următoarele:

  1. Această funcție este disponibilă atât pentru candidați naționali, cât și internaționali.
  2. Toate dosarele depuse vor fi verificate din perspectiva respectării cerințelor minime menționate mai jos și a lipsei conflictelor de interese — care ar putea include activitate de lucru, în orice funcție, în cadrul CSM, CSP și/sau organelor lor de suport; activitate în calitate de judecător sau procuror, statutul de candidat la funcția de judecător sau procuror — care reprezintă temei pentru descalificare.
  3. Pentru a fi eligibili, candidații trebuie să obțină rezultate pozitive ale verificării efectuate de către Centru Național Anticorupție (CNA) și să aibă trei referințe profesioniste.
  4. Candidații nu vor avea un alt post de muncă activ pe durata contractului. Persoanele cărora li s-a oferit un post de muncă pot să-și ia un concediu și/sau să-și suspende obligațiile contractuale la locurile de muncă actuale pe durata contractului, dar nu se pot implica activ și nici nu pot fi remunerate de orice altă organizație pe durata contractului.
  5. Candidații trebuie să fie disponibili să înceapă lucrul în cel mult două săptămâni de la primirea unei oferte oficiale de muncă.

 Candidații care nu pot îndeplini aceste cerințe vor fi descalificați.

Coordonatorul superior (CS) va lucra în două direcții.

  • Din punct de vedere operațional, Coordonatorul superior va raporta Șefului Secretariatului și se va concentra pe gestionarea zilnică și sprijinirea personalului pentru a se asigura că ei pot completa în mod efectiv, eficient și corect dosarele candidaților pentru a le transmite Șefului Secretariatului/Comisiei de evaluare.
  • Din punct de vedere administrativ, va ajuta Șeful Secretariatului să coordoneze cu liderul desemnat de către Dexis drept responsabil de realizarea ordinului de activitate, pentru a gestiona resursele umane, bugetul, bunurile și necesitățile administrative generale ale secretariatului.

Coordonatorul superior va avea următoarele responsabilități:

  • Supravegherea și oferirea de asistență tehnică pentru activitatea zilnică a echipei tehnice a Secretariatului, formate din analiști, juriști, investigatori și traducători.
  • Realizarea activităților de mentorat, coaching și de îmbunătățire a performanțelor pentru echipa tehnică a Secretariatului, formată din analiști, juriști, investigatori și traducători și coordonarea cu Șeful Secretariatului pentru a aborda problemele de performanță, în cazul în care astfel de problemele vor apărea.
  • Contribuirea la elaborarea și finalizarea regulamentelor de procedură, metodologiilor de cercetare, analiză și evaluare, și altor politici, proceduri și documente necesare pentru a asigura o abordare uniformă în procesul de întocmire a dosarelor candidaților pentru comisia de evaluare.
  • Desfășurarea și/sau sprijinirea sesiunilor de orientare și instruire pentru angajații secretariatului și pentru comisia de evaluare, atunci când se solicită.
  • Sprijinirea Șefului Secretariatului în procesul de identificare a necesarului de experți tehnici externi pentru a sprijini formarea și/sau activitatea secretariatului.
  • Sprijinirea Șefului Secretariatului în asigurarea respectării cadrului legislativ și normativ din domeniu, inclusiv privind protecția datelor cu caracter personal, și raportarea oportună a tuturor încălcărilor suspectate.
  • Participarea la analiza continuă a activității secretariatului, oferirea de sprijin la elaborarea modificărilor menite să sporească eficiența, și supravegherea implementării măsurilor de eficiență aprobate de Șeful Secretariatului și/sau Comisia de evaluare.
  • Oferirea de comentarii și feedback, la solicitare, cu privire la cadrul legislativ și legislația secundară privind evaluarea extraordinară.
  • Oferirea de asistență pentru publicarea oportună a hotărârilor Comisiei de evaluare.
  • Participarea la ședințe și raportarea cu privire la participarea la acestea, conform indicațiilor Șefului Secretariatului și/sau liderul responsabil de realizarea ordinului de activitate.
  • Contribuirea la întocmirea rapoartelor cu privire la activitatea secretariatului, a comisiei de evaluare și a implementării generale a ordinului de activitate.
  • Realizarea altor sarcini atribuite.

 

Cerințe minime:

  • Cel puțin 5 ani de experiență profesională vastă și în mod progresiv la niveluri mai înalte de responsabilitate în domeniul dezvoltării statului de drept, anti-corupției și reformei justiției penale.
  • Experiență demonstrată de lucru cu diverse organe de stat și din sectorul justiției, precum și organizațiilor internaționale implicate în reforma sectorului justiției, cu accent pe evaluarea judecătorilor și procurorilor și/sau a integrității.
  • Abilități demonstrate de coordonare și supervizare a activității unei echipe mari, într-un mediu dinamic și axat pe calitate.
  • Cel puțin studii de licență într-un domeniu relevant, cum ar fi administrația publică, managementul, dreptul, relațiile internaționale etc.
  • Fiindcă această funcție este disponibilă atât pentru candidați naționali, cât și internaționali, cerințele lingvistice sunt următoarele: Cunoașterea fluentă a limbii engleze pentru toți candidații, cunoașterea fluentă sau la nivel profesionist a limbii române fiind un avantaj.

 Notă:

Ar putea fi acordă prioritate candidaților care, de asemenea, au experiență demonstrată în oricare dintre următoarele domenii:

  • Evaluarea judecătorilor sau procurorilor
  • Efectuarea de investigații/cercetări și analize

Modul de depunere a candidaturii:

Persoanele calificate trebuie să transmită o scrisoare de intenție care să evidențieze experiența relevantă și un CV actualizat la adresa: moldovajobs@dexisonline.com, și să indice în subiectul emailului “Pre-Vetting – Senior Coordinator”. Candidații care au aplicat anterior nu trebuie să aplice încă o dată.

Dosarele vor fi acceptate până în data de 10 aprilie 2022 (ora 18:00). Vor fi contactați doar candidații care vor trece cu succes verificările menționate pe pag. 1.

////////// ENG /////////

Dexis Consulting Group seeks qualified national and international applicants for the position of:

Senior Coordinator for the Pre-Vetting Evaluation Commission

Chisinau, Moldova

Deadline for Applications – April 10, 2022 (COB)

Background:

As part of the Effective Justice Indefinite Delivery/Indefinite Quantity (IDIQ) project with USAID – Moldova, USAID has awarded Dexis Consulting Group a task order to provide technical assistance to “Support the Pre-Vetting Secretariat” (SPVS). The Effective Justice IDIQ is designed to foster an efficient, accessible, and transparent justice system that uniformly applies the rule of law. Assistance in the SPVS program, with a performance period of 8 months, will consist of the establishment and support of a secretariat responsible for the investigation, analysis, and review of the integrity of candidates to the self-governing bodies of judges and prosecutors – the Superior Council of Magistracy (SCM) and the Superior Council of Prosecutors (SCP), respectively. Authority for the pre-vetting process is embedded Law #26 from 10 March 2022 and entered into force on 16 March 2022. The pre-vetting process is conducted by an independent Evaluation Commission (EC) made up of three (3) national and three (3) international members. The EC will be supported by a Secretariat consisting of twenty-one (21) staff members performing operational roles such as legal experts, analysts, investigators, translators, and administrative roles such as IT, Communications and Admin Specialists. A Head of Secretariat and Senior Coordinator will lead the Secretariat.

The overarching goal of USAID’s support and Dexis’s task order is the establishment of the Pre-Vetting Secretariat as fully operational, understanding its role and processes, and with the ability to prepare documents in accordance with the Pre-vetting law and within all established timelines.

Applicants should be aware of the following :

  1. This position is open to both national and international candidates.
  2. All applications will be screened against the minimum requirement noted below and conflict of interest issues – which may include work, in any capacity, with the SCM, SCP and/or their supporting bodies; work as a judge or prosecutor and/or status as a candidate judge or prosecutor – as disqualifying.
  3. All job offers will be contingent upon successfully passing a background check from the National Anti-Corruption Center (NAC) and three professional references.
  4. All job offers will be contingent on those selected holding no other active employment during the contract period. Those offered employment may take a leave of absence and/or suspend their contractual obligations from their current place of work for the duration of this contract but may not be actively engaged with, nor paid by, any other organization during the contract period.
  5. All job offers will be contingent on the candidate’s ability to start no later than two weeks after a formal job offer.

 Applicants unable to meet these requirements will be disqualified.

The Senior Coordinator (SC) will work in a two-pronged manner.

  • Operationally the Senior Coordinator will report to the Head of Secretariat and will focus on the day-to-day management and support of staff to ensure they are able to effectively, efficiently, and accurately complete candidate dossiers to forward to the Head of Secretariat /Evaluation Commission.
  • Administratively s/he will support the Head of Secretariat to coordinate with Dexis’s Task Order Lead to address the human resources, budget, supplies, and overall administrative needs of the Secretariat.

The Senior Coordinator will be responsible for:

  • Supervising and providing technical expertise for the day-to-day work of the Secretariat’s technical team of Analysts, Legal Experts, Investigators and Translators.
  • Mentoring, coaching, and providing performance improvement actions for the Secretariat’s technical team of Analysts, Legal Experts, Investigators and Translators and coordinating with the Head of Secretariat to address performance issues, if and when they arise.
  • Contribute to the drafting and finalization of rules of procedure, research, analysis and evaluation methodologies, and other policies, procedures and documents required to ensure a uniform approach to the preparation of candidate dossiers for the Evaluation Commission.
  • Conduct and/or support orientation and training sessions for Secretariat staff and the Evaluation Commission when requested.
  • Support the Head of Secretariat in the identification of need for external technical experts to support training and/or the work of the Secretariat.
  • Support the Head of Secretariat to ensure compliance with all relevant laws, rules, and regulations, including the those governing the protection of personal data and timely report all suspected violations.
  • Participate in the continuous review of the Secretariat’s work, supporting the design of modifications to increase the efficiency, and overseeing the implementation of all efficiency measures approved by Head of Secretariat and/or the Evaluation Committee.
  • Provide comments and feedback, when requested, on the legal framework and sub-legal acts related to pre-vetting.
  • Assist in the timely publication of the decisions of the Evaluation Commission.
  • Attend, and report on, meetings as directed by the Head of Secretariat and/or Task Order Lead.
  • Contribute to the drafting of required reports on the work of the Secretariat, the Evaluation Committee and overall implementation of the Task Order.
  • All other duties as assigned.

 Minimum Requirements:

  • Minimum of 5 years of broad-based, progressively more responsible professional experience in rule of law development, anti-corruption, criminal justice reform.
  • Demonstrated experience working with a variety of justice sector and government bodies and international organizations engaged in justice sector reform with an emphasis in vetting and/or integrity checks.
  • Proven ability to coordinate and supervise the work of a large team in a high-paced, quality-driven environment.
  • Minimum of a bachelor’s degree in relevant field such as Public Administration, Management, Law, International Relations, etc.
  • As this position is open to both national and international applicants the language requirements are: Fluency in English for all candidates and preference given to those with fluency or professional level Romanian.

Note:

Preference may also be given to candidates who also have demonstrated experience in any of the following fields:

  • Judicial or Prosecutorial Vetting
  • Investigation/Research and Analysis

How to Apply:

Qualified applicants should submit a cover letter highlighting relevant experience and a fully current CV to: moldovajobs@dexisonline.com and should note “Pre-Vetting – Senior Coordinator” in the email subject line. Candidates who have previously applied need not resubmit.

Applications will be accepted until April 10, 2022 (COB). Only those applicants who pass the screening noted on page 1 will be contacted.