Şef al Secretariatului pentru evaluarea extraordinară a judecătorilor şi procurorilor (Rom). Head of Secretariat for Pre-Vetting. (Eng)



ROM:

*ANUNȚ DE ANGAJARE ACTUALIZAT*

Notă:  Procesul de recrutare începe în data de 7 martie 2022. Candidații trebuie să transmită scrisori de intenție și CV-uri care răspund cerințelor prezentate mai jos.  Toate anunțurile anterioare nu trebuie luate în considerare.  Persoanele care au aplicat anterior nu trebuie să aplice încă o dată.

Şef al Secretariatului pentru evaluarea extraordinară a judecătorilor şi procurorilor

Contextul proiectului:

Dexis Consulting Group, anterior Checchi & Co. Consulting în Moldova, împreună cu USAID Moldova, implementează proiectul „Justiție eficientă”, livrare nedeterminată/cantitate nedeterminată (IDIQ), pentru a promova un sistem de justiție eficient, accesibil și transparent, care asigură supremația legii în mod uniform. Proiectul „Justiție eficientă” vizează patru obiective: prestarea serviciilor judiciare îmbunătățite, consolidarea relațiilor dintre instanțele judecătorești, comunități și justițiabili, îmbunătățirea mediului judiciar și legal pentru afaceri și consolidarea independenței sistemului judiciar.

Acest proiect este implementat prin intermediul ordinelor de activitate individuale. Al doilea ordin de activitate este prevăzut pentru luna martie 2022, având o perioadă de executare de 8 luni pentru a oferi asistență tehnică în scopul „sprijinirii secretariatului pentru evaluarea extraordinară a judecătorilor şi procurorilor”. Asistența va consta în crearea și susținerea unui secretariat responsabil pentru investigarea, analiza și examinarea integrității candidaților pentru organele de autoguvernare ale judecătorilor și procurorilor – Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) și, respectiv, Consiliul Superior al Procurorilor (CSP). Pandemia COVID-19 a împiedicat alegerea noilor membri în organele de administrare ale judecătorilor și procurorilor, întrucât Adunarea Generală a Judecătorilor și Procurorilor nu a putut fi convocată din cauza restricțiilor pandemice. Mandatele membrilor actuali au fost prelungite în mod implicit, oferind posibilitatea de desfășurare a procesului de evaluare extraordinare a candidaților. Astfel, procesul de evaluare extraordinară este planificat pentru prima jumătate a anului 2022. Autoritatea responsabilă pentru procesul de evaluare extraordinară este prevăzută în legea adoptată de Parlamentul Republicii Moldova în luna februarie/martie 2022 și urmează să intre în vigoare în martie 2022. Procesul de evaluare extraordinară va fi desfășurat de către o Comisie de evaluare independentă, cu sprijinul secretariatului acesteia.

Scopul general al celui de-al doilea ordin de activitate anticipat este înființarea Secretariatului pentru evaluarea extraordinară a judecătorilor şi procurorilor, pe deplin funcțional, cu roluri și procese clare, în măsură să întocmească documente conform legislației privind evaluarea extraordinară, cu respectarea tuturor termenelor convenite. Finalizarea procesului de recrutare și selecție este condiționat de intrarea în vigoare a legii de bază și de atribuirea ordinului de activitate de către USAID Moldova.

Candidații trebuie să țină cont de următoarele cerințe:

  1. Pentru a fi eligibili, candidaţii trebuie să obţină rezultate pozitive ale verificării efectuate de către Centru Național Anticorupție (CNA);
  2. Candidaţii nu vor avea un alt post de muncă activ pe durata contractului. Persoanele cărora li s-a oferit un post de muncă pot să-și ia un concediu de la locurile de muncă actuale pe durata contractului, dar nu se pot implica activ și nici nu pot fi remunerate de o altă organizație pe durata contractului.
  3. Candidaţii trebuie să fie disponibili să înceapă lucrul în cel mult două săptămâni de la primirea unei oferte oficiale de muncă.

 Candidații care nu pot îndeplini aceste cerințe vor fi excluși.

Descrierea funcției

Locul desfăşurării activităţii: Chişinău, Republica Moldova

Responsabilități:

Șeful Secretariatului (ȘS) va lucra în două direcții. Din punct de vedere operațional, ȘS va raporta președintelui comisiei de evaluare pentru a se asigura că prin activitatea sa zilnică secretariatul sprijină necesitățile comisiei, în timp ce, din punct de vedere administrativ, va colabora cu liderul proiectului conform ordinului de activitate pentru a gestiona resursele umane, bugetul, bunurile și necesitățile administrative generale ale secretariatului. ȘS va avea următoarele responsabilități:

  • Supravegherea activităţii zilnice a secretariatului și a unei echipe de 20-30 de angajați;
  • Desfășurarea și/sau sprijinirea sesiunilor de orientare pentru angajații secretariatului și pentru comisia de evaluare, atunci când se solicită;  
  • Participarea la analiza continuă a activității secretariatului și la sprijinirea elaborării unor modificări menite să sporească eficiența;
  • Sprijinirea comisiei de evaluare în desfășurarea audierilor și a ședințelor;
  • Asigurarea respectării de către secretariat a cadrului legislativ şi normativ din domeniu, inclusiv privind protecția datelor cu caracter personal;
  • Încheierea acordurilor de cooperare cu instituții relevante (naționale și internaționale), în colaborare cu președintele comisiei de evaluare, pentru a facilita accesul la documentele și/sau datele necesare secretariatului pentru desfăşurarea activităţii sale;
  • Exercitarea rolului de punct focal pentru relațiile externe ale secretariatului;
  • Coordonarea cu președintele comisiei de evaluare și cu specialistul în comunicare pentru a asigura transparenţa activităţii comisiei și a secretariatului;
  • Dezvoltarea relațiilor cu părțile interesate, inclusiv cu instituțiile de stat ale Republicii Moldova, organizațiile donatoare și ONG-urile/OSC-urile locale;
  • Contribuirea la identificarea necesarului de experți tehnici externi, în cooperare cu donatorii, pentru a sprijini formarea și/sau activitatea secretariatului;
  • Întocmirea rapoartelor cu privire la activitatea secretariatului, a comisiei de evaluare și a implementării generale a ordinului de activitate;
  • Realizarea altor sarcini atribuite.

Cerințe minime:

  • 5 sau mai mulți ani de experiență în gestionarea echipelor și a proiectelor, cu accent pe implementarea proiectelor, administrarea oficiului;
  • Abilități demonstrate de coordonare și supervizare a activității unei echipe mari, într-un mediu dinamic și axat pe calitate;
  • Abilități demonstrate de stabilire și menținere a relațiilor interinstituționale, acordurilor și schimburilor de informații eficiente și cooperante;
  • Experiență demonstrată de lucru în cadrul structurilor guvernamentale sau organizațiilor internaționale și/sau multinaționale implicate în reforme în Republica Moldova;
  • Diplomă de licență într-un domeniu relevant, cum ar fi administrația publică, managementul, dreptul, relațiile internaționale etc.;
  • Abilități de comunicare atât verbală, cât și în scris, experiență vastă în întocmirea rapoartelor;
  • Limba: Cunoașterea fluentă a limbii române scrise și vorbite, cunoașterea limbii engleze la nivel profesional.

Notă : Se va acorda prioritate candidaților care, de asemenea, au experiență demonstrată în domeniul investigațiilor/cercetărilor și analizelor și/sau reformei sectorului de justiție.

Modul de depunere a candidaturii:

Persoanele calificate trebuie să depună o scrisoare de intenție care să evidențieze experiența relevantă și un CV actualizat, în limba engleză, la adresa: moldovajobs@dexisonline.com, și să indice în subiectul e-mailului "Șef secretariat Moldova". Această poziție este disponibilă doar pentru cetățenii Republicii Moldova. Candidații care s-au înscris anterior nu trebuie să se înscrie din nou.

Dexis se angajează să aibă o forță de muncă diversă și încurajează ferm femeile și minoritățile calificate să-şi depună candidaturile.

Cererile vor fi acceptate până la ocuparea postului de muncă. Vor fi contactați doar candidații preselectați.

ENG:

*UPDATED POSTING*

Note:  This recruitment is effective March 7, 2022. Applicants should submit Cover Letters and CV that are responsive to the requirements outlined bellowed.  All prior announcements should be disregarded.  Those who have applied under prior announcements need not reapply.

Head of Secretariat for Pre-Vetting

Project Background:

Dexis Consulting Group, formerly Checchi & Co. Consulting in Moldova, implements the Effective Justice Indefinite Delivery/Indefinite Quantity (IDIQ) project with USAID – Moldova to foster an efficient, accessible, and transparent justice system that uniformly applies the rule of law. Effective Justice has four goals: to deliver improved justice services, strengthen the connection between courts, communities, and system users, improve the judicial and legal environment for business, and strengthen the independence of the judiciary.

The project is implemented through individual Task Orders. Award of the second task order is anticipated in March 2022, for a performance period of 8 months, to provide technical assistance to “Support the Pre-Vetting Secretariat”. Assistance will consist of the establishment and support of a secretariat responsible for the investigation, analysis, and review of the integrity of candidates for the self-governing bodies of judges and prosecutors – the Superior Council of Magistracy (SCM) and the Superior Council of Prosecutors (SCP), respectively. The Covid-19 pandemic has prevented the election of new officers for the administration bodies of judges and prosecutors, as the General Assemblies of Judges and Prosecutors could not be convened due to pandemic-related restrictions. By default, the mandates of current members were extended, providing a window in which to conduct the vetting process for candidates. Thus, the pre-vetting process is planned to start in early to mid-2022. Authority for the pre-vetting process is embedded in legislation adopted in the Moldovan Parliament in February/March 2022 and expected to be entered into force in March 2022. The pre-vetting process will be conducted by an independent Evaluation Committee, assisted by its Secretariat.

The overarching goal of this anticipated second task order is the establishment of the Pre-Vetting Secretariat as fully operational, understands its roles and processes, and can prepare documents in accordance with the pre-vetting law and within all established timelines. Finalization of the recruitment and selection process is subject to the entry into force of the underlying law and USAID Moldova’s award of the task order.

Candidates should be aware of the following requirements:

  1. All job offers will be contingent upon a successful background check from the National Anti-Corruption Center (NAC);
  2. All job offers will be contingent on those selected holding no other active employment during the contract period. Those offered employment may take a leave of absence from current positions for the duration of this contract but may not be actively engaged with, nor paid by, another organization during the contract period;
  3. All job offers will be contingent on the candidate’s ability to start no later than two weeks after a formal job offer.

Candidates unable to meet these requirements will be disqualified.

About the Position

Location: Chisinau, Moldova

Responsibilities:

The Head of the Secretariat (HoS) will work in a two-pronged manner. Operationally the HoS will report to the Chair of the Evaluation Committee to ensure the day-to-day operations of Secretariat support the needs of the Committee, while administratively s/he will coordinate with the Task Order Lead to address human resources, budget, supplies, and overall administrative needs of the Secretariat. The HOS will be responsible for:

  • Supervision of the day-to-day operations of the Secretariat and a team of 20-30 staff;
  • Conduct and/or support orientation sessions for Secretariat staff and the Evaluation Committee when requested;  
  • Participate in the continuous review of the Secretariat’s work and supporting the design of recommended modifications to increase the efficiency;
  • Support the Evaluation Committee to conduct hearings and meetings;
  • Ensure the Secretariat’s compliance with all relevant laws, rules, and regulations, including those governing the protection of personal data;
  • In coordination with the Chair of the Evaluation Committee, establish cooperation agreements with relevant institutions (national and international) to facilitate document and/or data acquisitions required by the Secretariat to complete its work;
  • Serve as the focal point for external relations for the Secretariat;
  • Coordinate with the Chair of the Evaluation Committee and the Communications Specialist to ensure the work of the Committee and Secretariat is transparent;
  • Work to cultivate relationships with stakeholders including Government of Moldova institutions, donor organizations, and local NGO/CSO’s;
  • In coordination with donors, assist in the identification of need for external technical experts to support training and/or the work of the Secretariat;
  • Draft required reports on the work of the Secretariat, the Evaluation Committee and overall implementation of the Task Order;
  • All other duties as assigned.

Minimum Requirements:

  • 5 or more years of experience in team and project management with a focus in the areas of project implementation, office administration;
  • Proven ability to coordinate and supervise the work of a large team in a high-paced, quality-driven environment;
  • Proven ability to establish and maintain highly effective and cooperative interinstitutional relationships, agreements, and information exchange;
  • Demonstrated experience in working with government bodies, or international and/or multinational organizations engaged in reform in the Republic of Moldova;
  • Bachelor's Degree in relevant field such as Public Administration, Management, Law, International Relations, etc.;
  • Skilled communicator both orally and in writing, strong background in report writing;
  • Language: Fluency in written and spoken Romanian, professional level proficiency of English.

Note:

Preference will be given to candidates who also have demonstrated experience in investigation/research and analysis and/or justice sector reform.

How to Apply:

Qualified applicants should submit a cover letter highlighting relevant experience and a current CV to: moldovajobs@dexisonline.com and should note “Moldova Head of Secretariat” in the email subject line. This position is open to Moldovan Nationals only. Candidates who have previously applied need not resubmit.

Dexis is committed to a diverse workforce and strongly encourages qualified women and minorities to apply.

Applications will be accepted until the position is filled. Only short-listed candidates will be contacted.