RFP pentru selectarea unei companii/agenții de creație care să dezvolte o campanie de promovare a Republicii Moldova drept țară gazdă pentru specialiștii IT



RFP pentru selectarea unei companii/agenții de creație care să dezvolte o campanie de promovare a Republicii Moldova drept țară gazdă pentru specialiștii IT

Denumire:  „Brain Gain PR Campaign”

Țara: Republica Moldova

Perioada de prestare a serviciilor: aprilie - iunie 2024

Denumire internă proiect: Campanie de promovare „Brain Gain PR Campaign”

Beneficiar: Administrația Parcului pentru tehnologia informației ”Moldova IT Park” (MITP)

I. INSTRUCȚIUNI PENTRU OFERTANȚI

Pentru aplicare, vă rugăm să analizați Termenii de referință și să expediați pe mail o ofertă integrală pentru elaborarea conceptului și implementarea campaniei „Brain Gain PR Campaign” de atragere a talentelor și prezentarea Republicii Moldova drept țară gazdă pentru specialiștii IT din Europa de Est. 

Oferta integrală se va expedia pe adresa de mail: veronica.bucur@mitp.md și viorica.jereghi@mitp.md, cu denumirea mesajului ”Oferta_Campanie de PR Brain Gain_[denumirea ofertantului]” și urmează să conțină 2 documente separate:

  1. Oferta tehnică cu privire la descrierea serviciilor prestate, care să includă metodologia de realizare a proiectului în viziunea ofertantului, termenii de realizare, viziunea și abordarea ofertantului în modul de prestare a serviciilor solicitate, precum și prezentarea / background-ul ofertantului, experiența în prestarea serviciilor similare, capacitatea profesională ș.a.. Oferta va conține actele confirmative în privința eligibilității Ofertantului (a se vedea Secțiunea V Eligibilitatea și calificarea Ofertantului).
  2. Oferta financiară (în dolari USD, fără TVA). 

Termen limită pentru depunere – 28 martie 2024, ora 18.00.

Limba de prezentare a livrabilelor – limba română și/sau engleză.

Ofertele târzii nu vor fi acceptate.

Orice solicitare de clarificări cu privire la această cerere de ofertă poate fi trimisă prin e-mail la adresele veronica.bucur@mitp.md și viorica.jereghi@mitp.md până la data de 21 martie 2024, ora 18:00. Vom răspunde în scris (doar pe e-mail) la orice solicitare de clarificare primită înainte de termenul limită pentru clarificări, așa cum este indicat mai sus.

II. DESCRIEREA PROIECTULUI

Moldova Innovation Technology Park (MITP) demarează procesul de achiziție a serviciilor de consultanță și creare a unui concept creativ, precum și implementarea acestuia pentru o campanie de poziționare și promovare. Scopul campaniei este să prezinte Republica Moldova drept o destinație principală pentru specialiștii IT din Europa de Est.  

Talentele din domeniul tech sunt la mare căutare oriunde în lume, acest lucru nu mai surprinde pe nimeni. Moldova Innovation Technology Park susține și elaborează programe care ajută rezidenții să angajeze specialiști de top, inclusiv de peste hotare. Exclusiv pentru rezidenții parcului a fost creat Programul “IT Visa”.

MITP reunește astăzi peste 1.600 de antreprenori în domeniul tehnologiei și peste 20.100 de angajați, reprezentând peste 80% din întregul sector IT din Moldova. Rezidenții MITP beneficiază de un stimulent fiscal special, plătind un impozit unic de 7% și având o conformitate simplificată fiscală și contabilă. 

Valoarea estimată a achiziției - 40 000 USD net (fără TVA). Serviciile prestate în cadrul campaniei PR solicitate sunt parte componentă a activităților de implementare a Proiectului Tehnologiile Viitorului conform Contractului de grant încheiat între Administrația MITP și Chemonics.

Perioada de implementare: Aprilie - Iunie 2024.

III. DESCRIEREA SERVICIILOR

Următoarele obiective sunt de așteptat să fie îndeplinite în cadrul campaniei:

  • Poziționarea Republicii Moldova ca țară cu condiții bune pentru specialiștii IT, atât pentru muncă, cât și pentru trai permanent.
  • Construirea și menținerea unei imagini pozitive pentru MITP și Moldova ca destinație IT prin stabilirea de relații solide cu instituțiile media cu acoperire regională și internațională.
  • Informarea specialiștilor IT și a agențiilor de consultanță în relocare despre oportunitățile și beneficiile companiilor rezidente ale Parcului. 
  • Atragerea specialiștilor calificați din domeniul IT în Moldova și creșterea industriei și comunității locale atât din punct de vedere al calității/diversității/specializării serviciilor/produselor/soluțiilor IT digitale, cât și al volumului lor (prin prisma unui bazin mai mare de talente implicat în sector). 

Scopul proiectului este de a atrage un număr cât mai mare de specialiști IT și freelanceri din Europa de Est, inclusiv din diasporă, să opteze să lucreze pentru companiile IT din Republica Moldova în regim de lucru la distanță sau să se relocheze în țară.

Ofertanții sunt încurajați să propună completări de conținut a campaniei, care în viziunea acestora sunt de interes, precum și recomandări pentru materiale informative incluse. Sugestiile de conținut considerate pertinente vor constitui un avantaj la analiza ofertei tehnice.

La pregătirea livrabilului, ofertantul se va baza pe legislația aplicabilă rezidenților MITP la momentul livrării, precum și pe potențialele modificări puse în discuție cu mediul de afaceri și autorități, care pot avea impact asupra activității rezidenților MITP. Livrabilele creative propuse în concept vor fi elaborate după caz în română și/sau engleză.

Orice livrabil prezentat la prestarea serviciilor va fi considerat ca produs al Administrației MITP cu toate drepturile de autor incluse. 

IV. SARCINILE DE BAZĂ ÎN CADRUL PROIECTULUI

  • Elaborarea conceptului campaniei care va include canalele/modalitățile de diseminare și tacticile potrivite pentru atingerea obiectivelor.
  • Stabilirea planului de acțiuni și a timeline-ului. 
  • Propunerea dezvoltării suplimentare de conținut foto, video, landing page (ce va fi realizat de terți).
  • Elaborarea materialelor digitale (design și conținut) pentru campaniile digitale pe canalele de social media ale Parcului. 
  • Crearea de conținut scris precum: comunicate de presă, boilerplate-uri, white page-uri, etc.
  • Gestionarea relațiilor cu presa.
  • Acționarea ca birou de presă al MITP pe durata campaniei.
  • Facilitarea interviurilor cu reprezentanții și/sau rezidenții MITP și/sau participarea la emisiuni video/podcasturi TV etc.
  • Identificarea istoriilor de succes ale persoanelor care s-au relocat / muncesc la distanță. 
  • Elaborarea raportului cantitativ-calitativ al campaniei (impactul mediatic al campaniei).
  • Propunerea altor activități. 

V. ELIGIBILITATEA ȘI CALIFICAREA OFERTANTULUI

Ofertantul trebuie să asigure capacitatea de a acoperi în totalitate solicitările din Termenii de referință prin resurse și efort propriu sau, după caz, prin subcontractare. Nu vor fi calificate spre evaluare Ofertele care nu vor acoperi în totalitate solicitările din Termenii de referință.

Criteriile minime de calificare și selecție sunt: 

  • Cel puțin 3 ani de experiență în domeniul comunicării și PR.
  • Echipă de experți, formată din personal calificat și cu experiență dovedită în elaborarea strategiilor de comunicare. Cerințe minime pentru personal: lider de echipă cu studii superioare în domenii relevante pentru obiectivul proiectului. Cel puțin 3 ani experiență în elaborarea și implementarea campaniilor de comunicare și promovare. 
  • Declarația Ofertantului, care ar confirma (aplicabil după caz):
    • Dovada înregistrării persoanei juridice, în conformitate cu prevederile legale (după caz);
    • Capacitatea ofertantului de a îndeplini pe deplin și în timp util toate obligațiile care îi revin (a nu fi insolvent) (după caz);
    • Neîncadrarea ofertantului sau a beneficiarilor efectivi ai acestuia în situația condamnării pentru participarea la activități ale unei organizații sau grupări criminale, pentru corupție, fraudă şi/sau spălare de bani.

Administrația MITP va califica Ofertanții eligibili, conform criteriilor de calificare și selecție expuse în Termenii de Referință. Ulterior, va fi selectată cea mai avantajoasă ofertă din punct de vedere economic și tehnic, cu evaluarea prin Metoda de compromis, potrivit criteriului de atribuire „Cel mai bun raport calitate – preț”, cu aplicarea următorilor factori de evaluare:

Factorul de evaluare

Ponderea factorului de evaluare / punctajul maxim

Scurtă descriere a factorului de evaluare și algoritmul de calcul:

Oferta tehnică

40 puncte

Se va evalua răspunsul ofertei tehnice la specificațiile și cerințele tehnice ale Administrației MITP, metodologia de realizare a campaniei în viziunea ofertantului, viziunea și abordarea ofertantului în modul de prestare a serviciilor solicitate, termenul de livrare și propunerile de includere a altor aspecte în conceptul campaniei ș.a. Sugestiile de completare a conceptului, considerate pertinente, vor constitui un avantaj la evaluarea ofertei tehnice. 

La evaluarea ofertei tehnice se va ține cont de corespunderea conceptului cu sarcina tehnică din termenii de referință; originalitatea conceptului; alinierea la obiectivul de atragere a specialiștilor IT străini în Republica Moldova și alte aspecte tehnice relevante proiectului.

Oferta financiară

25 puncte

Propunerea financiară să prezinte toate costurile pentru serviciile și produsele livrabile din conceptul creativ propus, indicând comisionul agenției. Prețurile să fie indicate în dolari SUA, fără TVA.

Oferta financiară se va evalua cu referință la următorii subfactori: comisionul Ofertantului din bugetul alocat; distribuirea bugetului alocat pe activități relevante proiectului; prețurile pentru serviciile indicate să fie rezonabile în condițiile de piață existente.

Experiență anterioară

20 puncte

Se va evalua performanța ofertantului în proiecte anterioare/scop de lucru similar; experiența de minim 3 ani în domeniul Relațiilor publice și implementarea unor campanii de promovare la nivel național și/sau internațional. Experiența care implică promovarea ofertei Republicii Moldova și a Parcului pentru persoanele interesate de domeniul tech  va constitui un avantaj.

Capacități

15 puncte

Se va evalua capacitatea profesională a ofertantului – echipa de experți propusă de ofertant pentru executarea contractului, calificarea și experiența personalului în realizarea proiectelor similare (campanii de promovare la nivel național și internațional) și alte calificări/expertize relevante proiectului. 

O ofertă va fi respinsă dacă nu răspunde la aspecte importante ale Termenilor de referință sau dacă nu atinge punctajul minim indicat (60 de puncte).

VI. CRONOLOGIE

Orice solicitare de clarificări cu privire la această cerere de ofertă urmează a fi trimisă prin e-mail la adresa veronica.bucur@mitp.md și viorica.jereghi@mitp.md, cu denumirea mesajului ”Clarificari_Campanie de PR Brain Gain”. 

Următorul calendar rezumă termenele limită în procesul de aplicare. Ofertanții sunt rugați să respecte aceste termene limită.

  • Termen de depunere a ofertei: 28 martie 2024, ora 18.00
  • Termen limită pentru întrebări scrise: 21 martie 2024, ora 18.00
  • Răspunsuri oferite la întrebări/clarificări: 25 martie 2024
  • Desemnarea câștigătorului și semnarea contractului (estimativ): până pe 5 aprilie 2024

Datele de mai sus pot fi modificate la discreția Moldova Innovation Technology Park. Orice modificare va fi publicată/expediată într-un amendament la acești Termeni de Referință.

Lansarea procedurii de achiziție nu obligă Administrația MITP să efectueze achiziţia respectivă. Administrația MITP își rezervă dreptul de anulare a procedurii de achiziție din motive argumentate. Decizia de anulare a procedurii de achiziție nu generează vreo obligație a beneficiarului față de participanții la procedura de achiziții.